Thursday 8 September 2016

READING AND REFLECTION ON TEXT BOOKS -semester 1

READING AND REFLECTION ON TEXT BOOKS 

1.THE TEMPEST 

2.CAESAR AND CLEOPATRA 

1.THE TEMPEST -WILLIAM SHAKESPEARE 

Introduction 

'The Tempest 'was regarded as one of Shakespeare's comedies, however, the presence of tragedy, comedy and a good deal of romance means that the play doesn't easily fit into any of these three genres exclusively. Of all of Shakespeare's plays, The Tempest is most often grouped with The Winter's tale, Cymbline, and Pericles, three other works that are also difficult to classify, because of their similar mix of comedy, drama and romance. ..........

Characterisation 

Alonso :king of Naples 
Sebastian :Alonso's brother 
Prospero :The right Duke of Milan 
Antonio :Prospero's brother, the usurping Duke of Milan 
Ferdinand :son to the king of Naples 
Miranda :daughter to Prospero 
Gonzalo :an honest old councillor. .........

Brief summary 

A ship at sea is being tossed by a furious Tempest and driven relentlessly against on island shore.The sailing master and the boatswain are on deck directing the seamen in the complicated handling of the sails , shouting through the storm. The royal passengers and other members of the court group rush anxiously on deck and exhort the crew to do their best. ..........
Meanwhile,Prospero, exiled Duke of Milan and his 15 year old daughter Miranda. ...........
Prospero puts Miranda to sleep and gives. ............
We next find the rest of the passengers wandering. ............
Miranda comes to speak with Ferdinand. ...........
Finally Prospero comes out of character to deliver an epilogue. ...........

Critical assessment 

The Tempest has been widely acclaimed as on of the most imaginative, most original, and most varied of Shakespeare's romantic dramas.Coleridge has said that The Tempest addresses its self entirely to the imaginative faculty. . . . ..............

Conclusion 

The Tempest is not to be seen merely as a fairy tale or a fantasy or a pastoral comedy, but that it has a subtext of realism. ..............

2.CAESAR AND CLEOPATRA -BERNARD SHAW 

Introduction 

George Bernard Shaw's Caesar and Cleopatra is a play about the strange relationship that existed between two famous historical characters; Julius Caesar, the ruler of Rome, and Cleopatra, the child queen of Egypt. ............

Characterisation 

Julius Caesar :A Roman emperor arrived into Egypt after pursuing Pompey 

Cleopatra :A girl queen of Egypt ,Caesar moulds childish Cleopatra in to a responsible queen ...............

Brief summary 

The play begins with prologue and an alternative to the prologue. These give the introduction to the play. 
Act 1
Act 2
Act 3
Act 4
Act 5

Critical Assessment 

The principal motivation behind Shaw's writing of Caesar and Cleopatra was to give. ..........

Conclusion

Shaw's Caesar and Cleopatra is a play about the strange relationship that existed between two famous historical characters. ...............

No comments:

Post a Comment